جو سازمانی
نوشته شده توسط : الهه سرافراز

این مقاله به بررسی تاثیر جو سازمانی در ۷ بعد ‌هم‌بستگی، استقلال،‌ چالش،‌ منابع، بازبودن نسبت به نوآوری،‌ تشویق و نظارت و مدیریت بر نوآور بودن در فرآیند را بررسی می‌کند.
اعتبار مدل‌های مفهومی هر یک از ابعاد جو سازمانی و نوآور بودن در فرآیند از طریق تحلیل مسیر و تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی شد.
در نهایت، فرضیات پژوهش با استفاده از مدل معادله‌های ساختاری آزمون شد که نتایج حاکی از آن است که ابعاد نظارت و سرپرستی، چالش، منابع و باز بودن نسبت به نوآوری بر نوآور بودن در فرآیند در شرکت لیزینگ تاثیر گذار است که بیشترین تاثیر را نظارت و سرپرستی و بعد باز بودن نسبت به نوآوری تاثیر منفی دارد.
هدف مقاله حاضرتعیین رابطه بین جو سازمانی مدارس با عملکرد دبیران دبیرستانهای پسرانه شهرستان بوکان و مهاباد در سال تحصیلی۸۷- ١۳۸۶ بوده است.
دبیران دارای مدارک تحصیلی مختلف، نسبت به جو سازمانی دیدگاه یکسانی داشته‏‌اند و از این لحاظ تفاوتی دیده نشد.
بنابراین در این راستا،پژوهش حاضر، با هدف شناخت تاثیر جو سازمانی و ارزش‌های مدیریتی بر نوآوری مدیریتی در دانشگاه پیام نور انجام پذیرفت.

جو سازمانی
به منظور نیل به هدف تحقیق، سه فرضیه پژوهشی مطرح گردید و روش تحقیق توصیفی-پیمایشی با استفاده از ابزار پرسشنامه، شامل بخش‏‌‌های جمعیت‌شناختی، ارزش‌های مدیریتی، نوآوری مدیریتی و جو سازمانی بوسیله محققان مورد استفاده قرار گرفت.
براساس یافته‌های تحقیق، ارزش‌های مدیریتی با نوآوری مدیریتی در سازمان مورد مطالعه، رابطه معنی‌داری دارند.
و جو سازمانی دانشگاه در این رابطه، نقش متغیر مداخله گر را ایفا نموده و با عث تقویت رابطه این دو متغیر اثرگذار می‌گردد.
بنابراین، با توجه به نتایج حاصله می‌توان عنوان نمود که جو سازمانی مناسب و سازنده سازمانی می‌تواند از طریق ایجاد احساسات مثبت و ارتقا سرمایه روان‌شناختی در دانشگاه پیام نور، میزان اثرگذاری ارزش‌های مدیریتی بر نوآوری مدیریتی را تقویت نماید.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که سیاست‌ها، برنامه‏‌‌های سازمان، وضعیت مالی یا ارزش سهام شرکت هیچ کدام سازمان را به محیطی مناسب برای کار کردن تبدیل نمی‌کند، بلکه آنچه از سازمان یک محیط کار ایده آل و مطلوب می‌سازد، احساس کارکنان نسبت به محیط کار است.
شرایط محیط کار برای ایجاد و رشد احساس کارکنان در سه عامل خلاصه می‌شود: مدیریت، شغل و همکاران.

 

منبع : مقاله جو سازمانی





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: